Alla planerade anläggningsprojekt i Norrbottens län
VARUMÄRKEN SOM MATCHAR BYGGPROJEKT I URVALET
Klicka här om du också vill exponera dig för beslutsfattare som årligen ritar och köper in varor och tjänster för mer än 200 miljarder!
Nedan visas de 100 största aktuella byggprojekten av totalt 221 st.
Muddring av farled & ombyggnad av hamn i Luleå
Breddning och fördjupning av infarten till Luleå hamn, muddring av farled och en ny djuphamn med tre nya kajer samt ny järnväg. Utbyggnaden ska medge angöring för 300 meter långa fartyg.
Ombyggnad av bangård vid Luleå Centralstation
Rivning och demontering av 5000 meter spår, nybyggnad av 4000 meter spår, 21 nya växlar. Ny sidoplattform, färdigställande av mellanplattform och plattformsförbindelse samt signal- och telearbeten.
Bangårdsförlängning i Murjek
Förlängning av mötesspår; 870 meter nytt dubbelspår och 420 meter nytt enkelspår. Nya växlar. Upprustning av 980 meter mötesspår och 250 meter uppställningsspår, rivning av 650 meter spår.
Bangårdsförlängning i Nattavaara
Omfattar byggnation av 570 meter nytt tre-spår, 120 meter nytt dubbelspår och
6 nya växlar. I objektet ingår även upprustning av 880 meter mötesspår samt 200 meter
uppställningsspår och rivning av 780 meter spår.
Mötesseparering av E10 mellan Kauppinen-Kiruna
Ombyggnad i befintlig sträckning till mötesfri väg med omväxlande ett respektive två körfält. 7 km lång sträcka. Nya ersättningsvägar och 4,5 km ny gc-väg med belysning. Ny gc-port och ombyggnad av 3 korsningar, viltstängsel och faunapassager på sträckan Mertainen-Kiruna.
Nybyggnad av Råneå överföringsledning
Kommunen har för avsikt att upphandla en entreprenad med preliminär start 2021 och färdigt 2025. Entreprenaden innebär följande: Förläggning av 30 km dricksvattenledning i dimension Ø200-315 i materialet PE. Förläggningen sker mestadels i skogs- och naturmark men det förekommer även passager av vattendrag och Natura 2000-områden, Anläggning av högreservoar för dricksvatten med prefabricerade väggelement och tillhörande anordningar samt driftsväg. Tryckstegringsstation.
Ny ledning i Messaure-Keminmaa
Ny ledning mellan Sverige och Finland. VI planerar att tillsammans med Finlands stamnätsoperatör, Fingrid bygga en 400 kV växelströmsledning från Messaure i norra delen av Sverige till Keminmaa på den finska sidan.
Konvertering av oljepanna i hetvattencentral i Luleå
Objektet avser bland annat följande: Konvertering av en befintlig Maskinverken hetvattenpanna med 80 MW producerande effekt (olja E01) i HVC2 Luleå, till en kombipanna träpulver/olja, Komplett bränslehantering. Utgångsbränsle är träpellets från Bioenergi i Luleå AB:s fabrik som ska malas till träpulver, Transportsystem för bränsle, Doseringssystem för brännare, Brännare för båda bränslena mm.
Ombyggnad av E4 genom Börjelslandet
Berörd del av E4 startar vid korsning med Holmarvägen fram till korsning med anslutande väg mot Smedsbyn (väg 383). Nytt läge för gc-porten i Rupa, ändring av enskilda vägar till allmänna gc-vägar, ny C-korsning vid anslutningen till Holmarvägen. Rivning och nybyggnad av busshållplatser i nya lägen med en trafiksäker utformning. Mitträcke och viltstängsel.
Tankbeläggning och väglinjemålning på vägar i Norrbottens län
Väg E45 Vittangi-N.Soppero, Väg 631 Kålmis-Svannäs, Väg 523 Julträsk-Storberg och delen i Hedberg, Väg 522 Hedberg, Väg 660 Vistträsk-Vidsel, Väg 545 Storsund-Korsträsk,
Väg 356 Degerselet-Niemisel och delen Bjurå-Avafors och Väg 760 Melderstein-Niemisel.
Ombyggnad till cirkulationsplats i Gäddvik
Projektet avser ombyggnad av befintlig 4-vägskorsning (väg 968/616) till en cirkulationsplats med passager för gående och cyklister. Samåkningsparkering och hållplatser för länstrafiken.
Nya busshållplatser längs E10 vid Abisko östra
Två nya busshållplatser vid Naturvetenskapliga stationen. Ny busshållplats vid Abisko östra. Nytt körfält för vänstersväng vid infart till Abisko östra. Ca 200 meter kantstensbunden gång- och cykelväg längs Kalle Jons väg. Strukturering av korsning inklusive hastighetsdämpande åtgärd längs Kalle Jons väg och Karvens väg.
Utbyte av ställverkstransformatorer KA1 och KK2, Kiruna
En stor del av ställverken och transformatorerna i K Anrikningsverk 1 (KA1) och K Kulsinterverk 2 (KK2) är installerade i början på 1980-talet och uppfyller inte dagens krav på personsäkerhet, underhållsvänlighet samt tillgång på reservdelar.
Transformatorerna är även till största delen installerade inne i ställverksrummen vilket innebär ökade värmeproblem samt är mycket besvärliga att byta ut vid eventuellt haveri.
Ställverk, transformatorer, frekvensomriktare samt montaget av dessa levereras i annan entreprenad inklusive driftsättning.
Gratiserbjudanden
till företag!
Vi vill ge dig smakprov på vilka möjligheter som finns i
landets största projektdatabas och den mest omfattande
bevakningen av projektmarknaden.