Alla planerade anläggningsprojekt där konsult inte är upphandlad i Solna

Ombyggnad av bangård i Tomteboda
Ankomst och avgångsspår, rangeranläggning, nytt rangerställverk, spår och plattformar. Utbyte av samtliga spår och omhändertagande av förorenad mark.
Nybyggnad av tunnelbanestation mm i Solna
Kv Albydal: T-banetorget, Entréplatsen, Promenaden – huvudgångstråk, Gröna torget, Västra gatan, Östra gatan, Hedvigdalsvägen, Ny T-banestation Bebyggelsen, tot. 116 000 kvm BTA, varav ca 140-280 bostäder, samspelar med Hagalund 4:10.Terrasserade volymer. Två kontorslameller bevaras. Hedvigsdalsvägen blir i sin helhet allmän plats och förlängs till Solnav. (endast högersväng ut från Hedvigsdalsv. Vänstersväng från Solnav. möjligt, avlastar Solnav. Framtida busstrafik möjligt. ”Promenaden” nytt öst-västlig, grönskande huvudgångstråk mln ny T-bana & framtida pendel utformas som gångfartsområde. ”Östra gatan” och ”Västra gatan” nya lokala stråk i nord-sydlig riktning. Två nya, bilfria torg: entréplats mot ”T-banetorget” i Hagalund 4:10, ”Gröna torget” mot Sundbybergsvägen. T-banetorget, Entréplatsen, Promenaden – huvudgångstråk, Gröna torget, Västra gatan, Östra gatan, Hedvigdalsvägen, Ny T-banestation
Ny Panna P3 i Solnaverket
The project involves replacing the existing drum type hot water boiler with a new wood powder fired boiler with bio-oil as alternative fuel and gas oil as reserve fuel. The new boiler should have an output of 70 MW and include a complete boiler plant connected to the existing plant, including flue gas cleaning, fuel handling, and preparation of wood pellets into powder.
Ombyggnad av signalställverk i Hagalund
Utbyte av utdelssystem i signalställverk, JZU840 till OCS950.
BEST-arbeten längs Mälarbanan sträckan Huvudsta-Spånga
Permanent järnvägsanläggning från Huvudsta till Spånga.
Förläggning av opto-kabel längs järnvägsspår sträckan Solna-Uppsala-Gävle
Förläggning av multidukt, blåsning av fiber samt inkoppling av befintligheter. Längd ca 18 mil. Del 1 Uppsala-Gävle, Del 2 Solna-Myrbacken.
Nytt motorvägskontrollsystem längs E4/E20 mellan Tomteboda-Bredäng
Nytt motorvägskontrollsystem (MCS). Omfattar nya portaler, ny kanalisation, nya skyltar, radar för stoppdetektion och nya kameror.
Nybyggnad av entré till tunnelbanestation i Solna
Ekelundsområdet, Huvudsta 4:28 m fl
Upprustning av bussdepå i Tomteboda
Upprustning för elbussar.
Gatuutbyggnad för nybebyggelse Huvudstafältet, Solna
Planer finns för ny gata från korsningen vid Tritonvägen - Huvudstaleden - Frösundaleden och sen förbi Oskarsro och gamla Solna Kulturskola för att sedan anknyta till Huvudstagatan i ytterligare en ny korsning när man bygger om Mälarbanan. Planeras att utföras i fem etapper över en tidsperiod om ca 10 år.
Gatuutbyggnad för nybebyggelse Huvudstafältet, Solna
Planer finns för ny gata från korsningen vid Tritonvägen - Huvudstaleden - Frösundaleden och sen förbi Oskarsro och gamla Solna Kulturskola för att sedan anknyta till Huvudstagatan i ytterligare en ny korsning när man bygger om Mälarbanan. Planeras att utföras i fem etapper över en tidsperiod om ca 10 år.
Gatuutbyggnad för nybebyggelse Huvudstafältet, Solna
Planer finns för ny gata från korsningen vid Tritonvägen - Huvudstaleden - Frösundaleden och sen förbi Oskarsro och gamla Solna Kulturskola för att sedan anknyta till Huvudstagatan i ytterligare en ny korsning när man bygger om Mälarbanan. Planeras att utföras i fem etapper över en tidsperiod om ca 10 år.
Gatuutbyggnad för nybebyggelse Huvudstafältet, Solna
Planer finns för ny gata från korsningen vid Tritonvägen - Huvudstaleden - Frösundaleden och sen förbi Oskarsro och gamla Solna Kulturskola för att sedan anknyta till Huvudstagatan i ytterligare en ny korsning när man bygger om Mälarbanan. Planeras att utföras i fem etapper över en tidsperiod om ca 10 år.
Gatuutbyggnad för nybebyggelse Huvudstafältet, Solna
Planer finns för ny gata från korsningen vid Tritonvägen - Huvudstaleden - Frösundaleden och sen förbi Oskarsro och gamla Solna Kulturskola för att sedan anknyta till Huvudstagatan i ytterligare en ny korsning när man bygger om Mälarbanan. Planeras att utföras i fem etapper över en tidsperiod om ca 10 år.
Modernisering av styranläggning för reservkraft, Karolinska i Solna
Avser modernisering av styranläggning för reservkraft på Karolinska sjukhuset vid Solna.
Nybyggnad av parkeringsplatser i Solna
Nybyggnad av ca 18 st parkeringsplatser invid ett parkeringshus.

Gratis erbjudande
till företag!

Boka visning och få en gratis lista från landets största projektdatabas och den mest omfattande bevakningen av projektmarknaden.
Vi tar tillsammans fram en gratis lista medan du får en visning av Byggfakta SMART (erbjudandet gäller inte privatpersoner).