Alla planerade anläggningsprojekt i Solna
Ombyggnad av bangård i Tomteboda
Ankomst och avgångsspår, rangeranläggning, nytt rangerställverk, spår och plattformar. Utbyte av samtliga spår och omhändertagande av förorenad mark.
Bygg- och installationsarbeten vid station Södra Hagalund
Bygg- och installationsarbeten inom en station, Södra Hagalund, samt i anslutande servicetunnel. Uppgångarna utgår från mitten av plattformrummet upp till entréplan. Avser stomkomplettering med lättväggar, murade väggar, väggpaneler, smide, glaspartier, golv, undertak och övriga ytskikt. VS, luftbehandling, sprinkler, el och reservkraft samt belysning, transport vertikalhiss och snedbanehiss mm. VA-arbeten och pumpstationer för stationerna Södra Hagalund, Arenastaden och Hagastaden ingår.
Nybyggnad av tunnelbanestation mm i Solna
Kv Albydal:
T-banetorget, Entréplatsen, Promenaden – huvudgångstråk, Gröna torget, Västra gatan, Östra gatan, Hedvigdalsvägen, Ny T-banestation
Bebyggelsen, tot. 116 000 kvm BTA, varav ca 140-280 bostäder, samspelar med Hagalund 4:10.Terrasserade volymer. Två kontorslameller bevaras. Hedvigsdalsvägen blir i sin helhet allmän plats och förlängs till Solnav. (endast högersväng ut från
Hedvigsdalsv. Vänstersväng från Solnav. möjligt, avlastar Solnav. Framtida busstrafik möjligt.
”Promenaden” nytt öst-västlig, grönskande huvudgångstråk mln ny T-bana & framtida pendel utformas som gångfartsområde.
”Östra gatan” och ”Västra gatan” nya lokala stråk i nord-sydlig riktning.
Två nya, bilfria torg: entréplats mot ”T-banetorget” i Hagalund 4:10, ”Gröna torget” mot
Sundbybergsvägen.
T-banetorget, Entréplatsen, Promenaden – huvudgångstråk, Gröna torget, Västra gatan, Östra gatan, Hedvigdalsvägen, Ny T-banestation
Ny Panna P3 i Solnaverket
The project involves replacing the existing drum type hot water boiler with a new wood powder fired boiler with bio-oil as alternative fuel and gas oil as reserve fuel. The new boiler should have an output of 70 MW and include a complete boiler plant connected to the existing plant, including flue gas cleaning, fuel handling, and preparation of wood pellets into powder.
Bygg- och installationsarbeten vid station Arenastaden
Bygg- och installationsarbeten inom en station, Arenastaden, samt i anslutande servicetunnel. Uppgångarna utgår från mitten av plattformrummet upp till entréplan. Avser stomkomplettering med lättväggar, murade väggar, väggpaneler, smide, glaspartier, golv, undertak och övriga ytskikt. VS, luftbehandling, sprinkler, el och reservkraft samt belysning, transport vertikalhiss och snedbanehiss mm
Gatuutbyggnad för nybebyggelse Huvudstafältet, Solna
Planer finns för ny gata från korsningen vid Tritonvägen - Huvudstaleden - Frösundaleden och sen förbi Oskarsro och gamla Solna Kulturskola för att sedan anknyta till Huvudstagatan i ytterligare en ny korsning när man bygger om Mälarbanan. Planeras att utföras i fem etapper över en tidsperiod om ca 10 år.
Gatuutbyggnad för nybebyggelse Huvudstafältet, Solna
Planer finns för ny gata från korsningen vid Tritonvägen - Huvudstaleden - Frösundaleden och sen förbi Oskarsro och gamla Solna Kulturskola för att sedan anknyta till Huvudstagatan i ytterligare en ny korsning när man bygger om Mälarbanan. Planeras att utföras i fem etapper över en tidsperiod om ca 10 år.
Gatuutbyggnad för nybebyggelse Huvudstafältet, Solna
Planer finns för ny gata från korsningen vid Tritonvägen - Huvudstaleden - Frösundaleden och sen förbi Oskarsro och gamla Solna Kulturskola för att sedan anknyta till Huvudstagatan i ytterligare en ny korsning när man bygger om Mälarbanan. Planeras att utföras i fem etapper över en tidsperiod om ca 10 år.
Gatuutbyggnad för nybebyggelse Huvudstafältet, Solna
Planer finns för ny gata från korsningen vid Tritonvägen - Huvudstaleden - Frösundaleden och sen förbi Oskarsro och gamla Solna Kulturskola för att sedan anknyta till Huvudstagatan i ytterligare en ny korsning när man bygger om Mälarbanan. Planeras att utföras i fem etapper över en tidsperiod om ca 10 år.
Gatuutbyggnad för nybebyggelse Huvudstafältet, Solna
Planer finns för ny gata från korsningen vid Tritonvägen - Huvudstaleden - Frösundaleden och sen förbi Oskarsro och gamla Solna Kulturskola för att sedan anknyta till Huvudstagatan i ytterligare en ny korsning när man bygger om Mälarbanan. Planeras att utföras i fem etapper över en tidsperiod om ca 10 år.
Gratis erbjudande
till företag!
Boka visning och få en gratis lista från landets största projektdatabas och den mest omfattande bevakningen av projektmarknaden.
Vi tar tillsammans fram en gratis lista medan du får en visning av Byggfakta SMART (erbjudandet gäller inte privatpersoner).