Planerade ROT-projekt, Renovering, Ombyggnad, Tillbyggnad på anläggning där konsult inte är upphandlad i Uppsala län
Ombyggnad av väg 288 mellan Gimo-Börstil
Ombyggnad till mötesfri väg, ny väg runt Hökhuvud. Ca 15 km lång sträcka varav ca 7 km nysträckning, mötesfri landsväg, 5 broar. Förbättring av korsningar, ny cirkulationsplats i anslutning till väg 76 vid Börstil.
Ombyggnad av väg 55 mellan Örsundsbro-Kvarnbolund
Ca 15,7 km lång sträcka. Ombyggnad till en mötesfri landsväg, 2+1 med mitträcke, med målhastighet 100 km/h. En ny gång- och cykelväg byggs längs hela sträckan, delvis på befintliga vägar. Det planeras också för fyra planskilda passager för gående och cyklister. Tillgänglighetsanpassning av busshållplatser, nya pendlarparkeringar.
Ombyggnad av väg 55 mellan Enköping-Litslena
Ca 6,5 km lång sträcka. Ombyggnaden startar vid trafikplats Annelund (korsning E18/55) och slutar vid cirkulationsplats Litslena (korsning väg 55/väg 263). Vägen byggs om till en mötesfri landsväg, 2+1 med mitträcke, med målhastighet 100 km/h. En ny gång- och cykelväg byggs längs hela sträckan. Vi bygger även en planskild korsning för gående och cyklister i Skolsta.
Tillbyggnad av vattenverk i Uppsala
Gränby vattenverk och ledningar
Uppsala Vatten och Avfall AB önskar få prövat ett nytt vattenverk intill det befintliga vattenverket i Gränby på del av fastigheterna Boländerna 5:3 och Brillinge 4:4. Syftet är att bibehålla en robust, långsiktig och hållbar dricksvattenförsörjning.
Renovering av hetvattenackumulator i Uppsala
Investeringen är uppdelad i fem olika delar (Lots). Lot 1 är en renovering av själva Hetvattenackumulatorn, Lot 2 Rörentreprenad med Processutrustning, Lot 3 Elinstallationer inklusive Ställverk, Lot 4 Markarbeten samt en mindre byggnad.
Utökning av järnvägsområdet mm i Uppsala
Detaljplanen är en av flera som syftar till att möjliggöra utvecklingsplanen för Uppsala centralstation och fyrspårsutbyggnaden. Detaljplanen syftar till att möjliggöra en utvidgning av befintligt järnvägsområde och samtidigt säkerställa befintlig tredimensionell fastighet för underjordiskt parkeringsgarage (Centralgaraget). Planområdet ligger centralt i staden och utgör en del av Uppsala resecentrum. Planområdet omfattar delar fastigheterna Fålhagen 1:32 och Fålhagen 1:37. Området omges av Ostkustbanan, Stationsgatan och Centralpassagen
Förbättrad kapacitet vid trafikplats Fullerö norr om Uppsala
Tvåfältig cirkulation vid korsningen Kometvägen/väg 290, tillkommande högersvängfil från södra avfarten 400 m, vänstersvängskörfält västerifrån på 290 mot E4S, 180 m breddning ramp, påfart E4S på 290 (högersvängkörfält upp mot E4S), anpassning av Kometvägen (lokalväg), anpassning av befintlig cykelväg, komplettering och anpassning av vägbelysning, vattenskyddsåtgärder, anpassning av befintliga refuger.
Utökning av parkeringsplats i Älvkarleby
Möjliggör en utökning av parkeringen norr om kommunhuset. Den ger också fastighetsägaren utökade befogenheter över parkeringen. Vid utökning av parkeringen kommer andelen hårdgjorda ytor att öka. För att rena och fördröja dagvatten är det lämpligt att anlägga en nedsänkt växtbädd.
Gratis erbjudande
till företag!
Boka visning och få en gratis lista från landets största projektdatabas och den mest omfattande bevakningen av projektmarknaden.
Vi tar tillsammans fram en gratis lista medan du får en visning av Byggfakta SMART (erbjudandet gäller inte privatpersoner).