Planerade ROT-projekt, Renovering, Ombyggnad, Tillbyggnad på anläggning där konsult inte är upphandlad i Uppsala län
Ombyggnad av väg 288 mellan Gimo-Börstil
Ombyggnad till mötesfri väg, ny väg runt Hökhuvud. Ca 15 km lång sträcka varav ca 7 km nysträckning, mötesfri landsväg, 5 broar. Förbättring av korsningar, ny gc-väg mellan Gimo och Hökhuvud, tillgänglighetsanpassning av busshållplatser, ny cirkulationsplats i anslutning till väg 76 vid Börstil.
Ombyggnad av väg 55 mellan Örsundsbro-Kvarnbolund
Ca 15,7 km lång sträcka. Ombyggnad till en mötesfri landsväg, 2+1 med mitträcke, med målhastighet 100 km/h. En ny gång- och cykelväg byggs längs hela sträckan, delvis på befintliga vägar. Det planeras också för fyra planskilda passager för gående och cyklister. Tillgänglighetsanpassning av busshållplatser, nya pendlarparkeringar.
Vägmarkeringar inom Uppsala län
Komplettering av vägmarkeringar och vägmarkering på nylagd underhållsbeläggning på befintliga vägar. I entreprenaden ingår också att vid behov rengöra vägbanan från punktvis spill och andra föroreningar före utförande av vägmarkeringsarbeten.
Ombyggnad av väg 55 mellan Enköping-Litslena
Ca 6,5 km lång sträcka. Ombyggnaden startar vid trafikplats Annelund (korsning E18/55) och slutar vid cirkulationsplats Litslena (korsning väg 55/väg 263). Vägen byggs om till en mötesfri landsväg, 2+1 med mitträcke, med målhastighet 100 km/h. En ny gång- och cykelväg byggs längs hela sträckan. Vi bygger även en planskild korsning för gående och cyklister i Skolsta.
Tillbyggnad av vattenverk i Uppsala
Gränby vattenverk och ledningar
Uppsala Vatten och Avfall AB önskar få prövat ett nytt vattenverk intill det befintliga vattenverket i Gränby på del av fastigheterna Boländerna 5:3 och Brillinge 4:4. Syftet är att bibehålla en robust, långsiktig och hållbar dricksvattenförsörjning.
Om- och tillbyggnad av reningsverk i Alunda, Östhammar kommun
Alunda Avloppsreningsverk behöver byggas om och utökas för att kunna ta emot mer avloppsvatten från en förväntad befolkningsökning.
Ökningen är från 2 000 pe (personekvivalenter) till 3 500 pe.
Byggnaden ska byggas ut och processen ska förändras.
Befintlig process består idag av förbehandling, biologisk behandling i en aktivslamanläggning (luftningsbassäng och mellansedimentering) och kemisk behandling i flockningsbassänger och slutsedimentering.
Ny process ska utföras med grovrening, försedimentering, biobädd och kemisk rening.
Utökning av järnvägsområdet mm i Uppsala
Detaljplanen är en av flera som syftar till att möjliggöra utvecklingsplanen för Uppsala centralstation och fyrspårsutbyggnaden. Detaljplanen syftar till att möjliggöra en utvidgning av befintligt järnvägsområde och samtidigt säkerställa befintlig tredimensionell fastighet för underjordiskt parkeringsgarage (Centralgaraget). Planområdet ligger centralt i staden och utgör en del av Uppsala resecentrum. Planområdet omfattar delar fastigheterna Fålhagen 1:32 och Fålhagen 1:37. Området omges av Ostkustbanan, Stationsgatan och Centralpassagen
Gratis erbjudande
till företag!
Boka visning och få en gratis lista från landets största projektdatabas och den mest omfattande bevakningen av projektmarknaden.
Vi tar tillsammans fram en gratis lista medan du får en visning av Byggfakta SMART (erbjudandet gäller inte privatpersoner).