Planerad nybyggnation av anläggning där entreprenör inte är upphandlad i Uppsala

Utbyggnad av stadsdel i Främre Boländerna, Uppsala
Etapp 4 - Bangården Närmast järnvägen ligger Bangården som är etapp fyra. I denna etapp kommer det till stor del att se ut som idag då järnvägen behöver sitt utrymme. Etappen utvecklas efter hand och i nära samarbete med Trafikverket.
Ny optokabel/ERTMS längs järnväg sträckan Uppsala-Sala-Avesta/Krylbo
Förläggning av multidukt, blåsning av fiber samt inkoppling av befintligheter. Ca 10 mil.
Nybyggnad av torg i Uppsala
Avser gestaltning av Rosendals torg, vars yta uppgår till 5312 kvadratmeter, i stadsdelen Rosendal, Uppsala.
Nybyggnad av mobilitetshus i Kungsängen, Uppsala
Under mark skapas ett mobilitetscenter för 600 bilar.
Exploatering för verksamhetsområde i Uppsala
Cirka 50 hektar kvartersmark för olika typer av verksamheter. Den huvudsakliga markanvändningen är industri och verksamheter i kombination med centrumverksamhet och besöksanläggningar på vissa utvalda platser längs huvudgatan där tillgängligheten är hög. Husbyborg 1:84 • Husbyborg 1:1 • Husbyborg 1:4 • Husbyborg 1:7 • Husbyborg 1:9 • Librobäck 1:4 • Librobäck 1:46
Ledningsflytt inför byggnation av Spårvägen i Uppsala
Avser deletapp A2 Sjukhusvägen (KM 0/750‐1/950).
Ledningsflytt inför byggnation av Spårvägen i Uppsala
Avser deletapp Regementsvägen‐Lägerhyddsvägen (KM C2/500-C4/000).
Ledningsflytt inför byggnation av Spårvägen i Uppsala
Avser deletapp Ulltunaallén (KM 8/000-8/750).
Ledningsflytt inför byggnation av Spårvägen i Uppsala
Avser deletapp B2 Vårdsätravägen (KM 3/750‐5/550).
Nybyggnad av parkeringsgarage i Uppsala
Ett parkeringsgarage under Vaksala torg, en parkeringsanläggning med ca 260 p-platser under det klassiska Uppsalatorget.
Nybyggnad av exploateringsområde av sydöstra staden, Uppsala
Ett av 3 delprojekt av Sydöstra staden. Allmän plats deletapp 1 Iordningställande av kvartersmark, deletapp 1
Ny anslutningsväg i Uppsala
Detaljplanen ska möjliggöra en anslutningsväg från Uppsala södra till kommungränsen mot Knivsta, detaljplaneläggning sker till kommungränsen. Detaljplaneläggningen är en förutsättning för att trafikförsörja och bygga de sydöstra stadsdelarna. Väginfrastrukturen kommer att sammanbinda stadsdelarna i den sydöstra staden med övriga Uppsala. Vägarna är också viktiga för byggtrafiken i kommande bebyggelseprojekt.
Nya grönområden i Uppsala
Området längs ån vid Fyrishov kan göras mer tillgängligt för allmänheten. Längs Fyrisån ska ett sammanhängande stråk med bland annat grönytor och en gång- och cykelväg byggas. Kommer att byggas etappvis mellan 2027-2029.
Nybyggnad av park i Uppsala
Norra stadsdelsparken är en del av det större område som kallas Fyrishovsområdet och ligger mellan Gamla Uppsalagatan och Bärbyleden. Inom området finns idag Fyrishovsbadet, idrottsytor, camping, odlingsytor och fritidsområden. Ett utvecklingsarbete pågår för att ge en inriktning för områdets utveckling på lång sikt. En ny park, Norra Stadsparken, som ska ge intilliggande stadsdelar och resten av Uppsala möjlighet till rekreation. Parken är till ytan cirka fyra hektar och kommer att innehålla funktioner för aktiviteter och vila.
Nybyggnad av överföringsledningar i Storvreta
Storvreta-Lövstalöt, överföringsledningar
Nybyggnad av elledning i Uppsala
Förnyelse av 220kV RL11 S1 Bredåker-Tuna 3 km
Nybyggnad av elledning i Uppsala
Nybyggnad av 220kV KL21 S2 3 km
Utbyggnad av platsmark, sanering av mark mm i Uppsala
Avser utbyggnad av allmänplats samt underjordiskt mobilitetscenter.
Anläggade av vattentäkt i Järlåsa, Uppsala
Uppsalas tredje vattenverk för framtida behov planeras mellan norr Uppsala och Lövstalöt. Det beräknas vara i drift runt 2050.
Nybyggnad av torg mm i Uppsala
Flogsta 11:6 och 11:14
Nybyggnad av ledning till pumpstation i Uppsala
Bäcklösa-Ultuna: ledning till ny pumpstation
Nybyggnad av ledningar i Uppsala
Länna Kalle Blanks väg
Exploatering av mark i Ulleråker
Exploatering av Kv Vinghästen
Nybyggnad av GC-väg mm i Uppsala
Granitvägen är tänkt som ett viktigt kollektivtrafikstråk. Gång- och cykelvägar på båda sidor om körbanan ska utredas. En helt ny gång- och cykelväg genom hela området ska också utredas. Syftet är att skapa ett mer finmaskigt gång- och cykelvägnät som knyter ihop Eriksbergs olika delar bättre och tydligare. Eriksberg 27:1 m fl
Avveckling av elledning i Uppsala
Nybyggnad av 220kV KL21 S2 3 km

Gratis erbjudande
till företag!

Boka visning och få en gratis lista från landets största projektdatabas och den mest omfattande bevakningen av projektmarknaden.
Vi tar tillsammans fram en gratis lista medan du får en visning av Byggfakta SMART (erbjudandet gäller inte privatpersoner).